Dlaczego zarządzanie sobą?

Czy często zdarza Ci się, że:
- odkładasz ważne sprawy na później;
- zapominasz co miałeś zrobić;
- robisz coś w ostatniej chwili;
- masz tyle zrobienia, że nie wiesz od czego zacząć;
- pracujesz po godzinach;
- brakuje Ci czasu dla siebie i swoich bliskich?
Jeśli tak, to prawdopodobnie powinieneś lepiej zarządzać sobą w czasie. Efektywne zarządzanie czasem, to planowanie i działanie nakierowane na skuteczną realizację Twoich najważniejszych celów. Coraz więcej badań naukowych pokazuje, że świadomie zarządzając swoim czasem i energią możesz osiągać więcej w krótszym czasie! Efektywne zarządzenie sobą pozytywnie wpłynie niemal na wszystkie aspekty Twojego życia. Zarządzanie czasem nie jest trudne - możesz tego nauczyć, a my chętnie Ci w tym pomożemy.
Z wymienionymi wyżej trudnościami boryka się coraz więcej osób. Wynika to ze wzrostu tępa życia i pracy. Twoja praca jest coraz bardziej złożona i nie wystarcza już, że będziesz ją po prostu wykonywać – musisz ją też planować i organizować. Musisz reagować na nowo pojawiające się sprawy i informacje oraz podejmować decyzję co i kiedy zrobić, a czego nie zrobić. Jesteś jak niewielkie przedsiębiorstwo, w którym równocześnie zachodzi wiele procesów. I tak jak przedsiębiorstwo potrzebujesz sprawnego zarządzania tymi procesami. Dlatego Peter Drucker, ojciec współczesnego zarządzania, w jednym z artykułów napisał: „Obecnie większość z nas – nawet ludzie o skromniejszych zdolnościach – będzie musiała nauczyć się zarządzać sobą”. Czy Ci się to podoba czy nie: jesteś swoim menadżerem – ponosisz odpowiedzialność za zarządzanie sobą i zbierasz jego plony.
Brak dobrego zarządzania prowadzi do nawarstwiania się spraw i zobowiązań, a to skutkuje brakiem czasu na odpoczynek, spadkiem efektywności i dalszym piętrzeniem się spraw... Efektem jest niepotrzebny stres, frustracja, a czasem nawet niedotrzymywanie terminów. Co gorsza, brak efektywnego zarządzania sobą prowadzi do odkładania życia na później – nie czerpiemy radości z życia, nie realizujemy swoich pasji i marzeń „bo przecież tyle jeszcze mamy do zrobienia”.
Sprawne zarządzanie sobą, to kontrola sytuacji. To umiejętność planowania i realizowania swoich planów. To umiejętność ustalania priorytetów i odróżniania rzeczy ważnych od pilnych. To świadome i celowe wykorzystanie swojego czasu i energii. Zarządzanie sobą, to także zapewnienie równowagi między różnymi płaszczyznami życia – w zgodzie z Twoimi wartościami, planami i marzeniami. Zarządzanie sobą przekłada się na jakość w niemal wszystkich sferach życia – dlatego jest to tak ważna sprawa.
Nie rodzimy się jednak z umiejętnością zarządzania sobą – musimy się go nauczyć. Na szczęście, poza własnymi doświadczeniami i przemyśleniami możemy też czerpać z bogatych doświadczeń i wiedzy innych, a także z coraz większej liczby badań naukowych. Celem projektu zarzadzaj-soba.pl jest zebrać, przetestować i uporządkować dostępną wiedzę z zakresu zarządzania sobą, tak aby przekazać Ci ją w jak najbardziej praktyczny sposób. Proponujemy Ci konkretne techniki i zasady, których łatwo się nauczysz, a wdrożenie ich do codziennego życia przyniesie Ci naprawdę spektakularne efekty.
Wierzymy, że rozwiniesz w sobie umiejętność zarządzania sobą. Będziesz znać swoje cele i wiedzieć jak je osiągać. Dzięki jasności priorytetów będziesz robić właściwe rzeczy we właściwym czasie. Będziesz mieć więcej czasu dla siebie, a miejsce frustracji zastąpi satysfakcja. Jesteśmy przekonani, że wszystko to będzie miało pozytywny wpływ także na Twoje otoczenie.

Przygotuj się na wielką pozytywną zmianę!